۲۵ خرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۳

چیت چیان:

توسعه زیرساخت های تولید برق در آذربایجان شرقی ضروری است

توسعه زیرساخت های تولید برق در آذربایجان شرقی ضروری است

بناب – خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه توسعه آذربایجان شرقی همواره با افزایش مصارف صنعتی برق همراه است، باید زیرساخت های استان در این بخش نیز توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان یکشنبه در سفر یکروزه به بناب و بازدید از نیروگاه حرارتی سهند این شهرستان اظهار داشت: با وجود اینکه هم اکنون در تولید برق مصرفی آذربایجان شرقی مشکلی وجود ندارد، اما زیرساخت های آن کافی نیست و باید توسعه نیروگاه حرارتی سهند  بناب بصورت جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه توسعه آذربایجان شرقی همواره با افزایش مصارف صنعتی برق همراه است، گفت: با این حال کمبود تولید برق دراین استان وجود ندارد و مصرف پیک با میزان تولید برابری می کند و با خطوط قوی انتقال که داریم جای هیچ نگرانی نیست.

چیت چیان در ادامه افزود: با وجود اینکه احداث نیروگاه هریس روز چهارشنبه توسط بخش خصوصی آغاز شد و برای شهر مرند نیز احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی تصویب شده است، اما با توجه به توسعه این منطقه، این زیرساخت ها برای آینده کافی نیست و باید به فکر توسعه و تقویت مراحل بعدی نیروگاه حرارتی بناب باشیم.

وزیر نیرو همچنین تصریح کرد: نیروگاه بناب در حال حاضر از لحاظ مالکیت دچار ابهام و بلاتکلیفی است که امیدواریم دوباره شرکت توانیر مدیریت مستقیم آن را به دست گرفته و سرمایه گذاری لازم را روی آن انجام دهد چرا که در نیروگاه هایی که در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند، امکان سرمایه گذاری دولت روی آنها وجود ندارد و این محدودیت دست ما را بسته است.

وزیر نیرو در خصوص برخی مباحث مربوط به سوخت نیروگاه حرارتی بناب نیز گفت: اینکه بخش خصوصی آماده است مازوت مصرفی در این نیروگاه را تحویل گرفته و پس از جداسازی گوگرد آن برای مصرف نیروگاه تحویل بدهد، کار بسیار خوبی است و از مسوولان مربوطه استانی انتظار می رود با توجه به اهمیت این موضوع، اقدام لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی همچنین به مسئولان شرکت آب و فاضلاب روستایی دستور داد بمنظور تأمین کمبود آب شرب در روستاهای بناب امسال حتماً عملیات احداث یک مجتمع آبرسانی روستایی را با اعتبارات دولتی شروع کنند و اگر بازهم نیاز شد، یک مجتمع دیگر را از اعتبارات تبصره 11 احداث کنند.

وزیر نیرو سپس بر لزوم احیاء و راه اندازی دانشکده آب و برق این وزارت در بناب تأکید و اذعان کرد: توسعه آموزش و پژوهش در صنعت آب و برق کشور جزو برنامه های اصلی ماست.

حمید چیت چیان همچنین درخصوص مشکل مصرف زیاد آب در بالادست رودخانه های منطقه که موجب نرسیدن آب کافی به مناطق پایین دست می شود؛ گفت: این موضوعی است که مدیران آب منطقه ای باید به آن توجه ویژه داشته چرا که با انتشار بیانیه و سخنرانی افزایش مصرف کنترل مدیریت نمی شود.

کد خبر 2312000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha